Annons:
Etikettandra-fåglar
Läst 5832 ggr
Mymlan
4/28/09, 6:54 PM

Sparvpapegojor alt Katarina parakit

Är dessa högljudda?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Annons:
Aviendha
4/28/09, 7:34 PM
#1

Har ingen egen erfarenhet alls av dessa arter, men jag har hört att de låter ;) Allt är väl relativt, beror på vadman jämför med men förhoppningsvis dyker det upp någon som har koll på detta.

Mymlan
4/28/09, 7:47 PM
#2

#1 kan jämföra med undulater.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

zickan
5/1/09, 2:44 AM
#3

Beror på vad för sparvpapegoja du undrar om. Lessons kan inte skrika men kan pipa rätt högt. Speciellt under parnings säsongen.

katarina parakiten är lite mer låtande men inte mycket. Kvittrar gärna glatt men inte så mycket skrikande. Kan lära sig härma ord och läten.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Friida
5/7/09, 6:18 PM
#4

Lessons sparvpapegojor är mycket tystlåtna! Piper lite ibland men inte alls i närheten av "vanliga" dvärgpapegojor. Även Katarina parakiter är mycket tysta. jämfört med undulater är de rena drömmen (om man vill ha det tyst då..:) )

[nelly104]
9/20/10, 7:49 PM
#5

Är det nån som vet vad dom brukar kosta?

EllavonEyben
2/24/11, 5:54 PM
#6

Jag har två lessons, jag vill inte kalla dom tysta, skriker gör dom inte med sjunger gör dom allt! Ibland väldigt högt! Våra sitter inte i bur, jag tror det får dom att känna sig friare, och antagligen får dom att sjunga mer. Jag gillar det! Vår ena lessons kan säga "vad gör du då" och härmar ljud otroligt lätt! Det är mysigt!

Kan tyvärr inte så mycket om den andra fågeln.

Annons:
Wassago
4/27/11, 6:21 AM
#7

Har nu fått hem mina blå Lessons pojkar och får instämma med föregående.. tystlåtna vill jag nog inte kalla dom men däremot så är ljudnivån inte så hög och i mitt tycke inte alls störande, snarare tvärtom Mina e ute å flyger några tim om dagen och är fantastiskt trevliga att studera då, ständigt ute på nya upptåg å bus! Dom brukar passa på att flyga in till Nymferna å stjäla deras mat bla! :)

chininas
5/2/11, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har haft båda sorter och jag kan inte påstår att Sparvarna är särskilt tysta. Däremot Katarinaparakiter (som jag föder upp) är väldigt lågmälda. Jag har alla mina i voljärer inne i vardagsrummet och på kontoret. Dom har en stund på morgonen och en stund på kvällen då dom kacklar med varann, övrig tid är dom för det mesta tysta.

Jag för min del förstår inte att fler upptäcker den här lilla underbara fågeln. Skräpar inte så mycket, dom dammar knappt, dom är tystlåtna, lekfulla och busiga, inte särskilt rädda av sig och dom äter allt man sätter in till dom av ren nyfikenhet.

Slår ett stenhårt slag för Katarinaparakiterna, helt underbara!!

Wassago
5/2/11, 3:16 PM
#9

#8 Dom e riktigt fina dom där.. vad ligger dom på i pris? Kanske vore nåt att testa på..

dragonstar
5/12/11, 7:34 PM
#10

Jag vill veta mer om kattarniaparaktienra. Den låter som ett intresant val.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Aviendha
5/17/11, 3:26 PM
#11

Jag skulle vilja hänvisa in till burfåglar.ifokus istället då denna sajt är lagd i träda.

Upp till toppen
Annons: