Annons:
Etikettkost
Läst 3338 ggr
Ph77
3/15/11, 9:02 PM

Pellets vs fröblandningar

Vilka erfarenheter har ni av detta ämne? Har ni prövat pellets, och vilket märke isåfall? Gillade fåglarna de direkt eller tog det lite tid? Köper ni färdiga fröblandningar eller på lösvikt? Intressant och lärorikt att höra andras erfarenheter. :-)

ph77

Annons:
[marizia]
3/18/11, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har pellets, vilkt märke det är kommer jag inte ihåg, och jag köper färdig fröblandning.

Jag lägger in en bild på dom. Skrattande

Jag använder Dog Mans, och Vita Kraft's märke. Glad

[marizia]
3/18/11, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och detta är pelletsen som jag blandar i maten! Glad

Minty10
3/20/11, 8:25 PM
#3

Jag ger endast fröblandning med frukt o grönt till mina undulater, men funderar på att övergå till pellets. Pellets som jag rekommenderar är http://www.harrisonsbirdfoods.com/

De brukar ta ett par serveringar med pellets innan de vänjer sej, men sedan så äter fåglarna de med stor aptit.

Jag köper aldrig lösvikt, då man aldrig vet var det finns för ohyra i fröna. Jag tycker att Bello har de färskaste fröna, då de har väldigt kort grodtid.

drutten2
3/22/11, 11:32 PM
#4

Ger mina lite av varje. (Mestandels Harrissons Pellets)

Och även jag rekomenderar Harrisson Pellets. Då de bara innehåller ekologiskt odlade ingridienser, och utan onödiga tillsatser. Glad

De flesta av andra pellets-sorter innhåller både socker och färgämnen, inget jag skulle vilja ge mina.Obestämd

Wassago
4/27/11, 6:17 AM
#5

Jag kör med tropikana pellets (just nu avelspelletsen) då jag hoppas på häckning hos mina Grå jakon, Pelletsen har den fördelen att fågeln inte bara kan plocka "russinen i kakan" som dom annars gärna gör m fröblandningar. Innan körde jag duvfröblandning deluxe till mina gojor som jag även blandade i lite annat i åxå då jag tycker de flesta färdiga blandningar innehåller för mycke feta och "onyttiga" fröer. Förutom pellets så serveras fåglarna färsk frukt och färska grenar, grenarna med färsk bark tillför de livsviktiga mineraler och spårämnen som dom behöver.

Upp till toppen
Annons: