Annons:
Etikettbeteende-lek
Läst 16948 ggr
Mandaaj
2015-07-23 11:50

Gultoffskakadua deprimerad?

Hej! Har en gultoffskakadua hemma på 22år, är som en storasyster för mig då hon är 1 år äldre och har levt med oss hela livet :) på senare tid har jag upplevt att hon börjat bli deprimerad. Hon gör inte mycket ljud ifrån sig sitter på sin pinne och sover stora delar av dagen. Vi är en hyfsat stor familj och är nästan alltid folk här hemma o många tycker dessvärre inte om fåglar så därav kan vi inte ta ut henne på dagarna. Hon står dock i tv rummet så är alltid runt folk och står inte i ett rum själv någonstans. På kvällarna brukar hon få komma ut men hon lämnar inte pappas sida utan terroriserar honom hela kvällen tills han tillslut blir trött och får sätta in henne. Vi andra försöker ta henne och hålla henne sällskap men så fort pappa kommer i närheten sticker hon. Nu till min verkliga fråga, vad kan man föra för att få henne lite gladare? Vi har provat med leksaker men hon är livrädd för allt nytt, skaffade en ny pinne till henne i buren tog flera månader innan hon ens vågade gå nära den… Har satt in grenar i buren vilket hon biter på i en början innan hon tröttnar. Kan man prova sätta ihop henne med en annan lite mindre fågel? Hon är född i äggkläckningsmaskin i och med att mamma o pappa köpte henne som liten är hon inte van vid sällskap i form av fåglar.

Annons:
annia1
2015-07-24 04:30
#1

Mandaaj den här sajten är nedlagd så du kommer inte få så många svar här.

Ställ din fråga inne på burfåglar istället.

.

Upp till toppen
Annons: