Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera-önskar
Läst 22637 ggr
johannalundv
2017-10-26 20:21

Omplacering av nymfparakiter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina nymfar är nu 3 år gamla och för ca 1 år sen satte jag in en holk till dom. De fick då 3 fina hälsosamma små bäbisar och allt gick fint. Sen dess har jag inte haft holken i närheten av dom men de har börjat häcka ändå. Några månader senare la de andra kullen på burens golv varav jag la äggen i boet för att dom skulle kunna ta hand om dom men alla ägg var tomma. Nu knappt 5 månader efter att de la ägg sist hittade jag två små iskalla ägg under min soffa.  Gjorde som senast och stoppade in boet i buren med äggen i men de ville inte ta hand om dom. Senare la dom ett sista ägg på golvet i buren men tog inte hand om det heller. Nu verkar de fortsätta leta bo runtom i lägenheten och speciellt under soffan. Innan brukade de vara ute mest hela dagarna men nu vågar jag knappt släppa ut i rädsla av att dom ska häcka för tätt och honan ska bli sjuk. Det känns inte bra att ha dom om de inte får vara ute ordentligt men vill heller inte slänga fler ägg, det är för hemskt. Hoppas därför någon kanske har lite bättre miljö och kan ta hand om dom bättre än jag? Vill inte sälja eller lägga upp annons på blocket utan vill bara att dom ska trivas som bäst. 

De är som sagt en hane och hona på 3 år med traditionella färger och röda kinder. De är båda handtama och väldigt snälla (honan dock mycket trevligare än hanen). 

Om ni vet någon som är intresserad får ni gärna smsa 0734259837 eller maila johanna-lundvall@live.se

Tacksam för råd och tips också!

Annons:
Gackan
2017-11-04 15:35
#1

Hej Johanna, jag har mailat dig 😃
Med vänlig hälsning//Ewa-Britt.

Upp till toppen
Annons: