Dvärgpapegojor säljes
Hej,
Jag vill sälja mina två rosenhuvade dvärgpapegojor då vi har flyttat till en liten lägenhet i innerstan och det inte funkar att ha kvar dem.
De behöver bo någonstans där de får flyga fritt i några timmar per dag och får låta hur mycket de vill. Jag vill att de kommer till någon som redan har dvärgpapegojor eller som har erfarenhet av dessa då man måste förstå hur mycket de låter och veta hur de ska skötas.
Hemmet är mycket viktigare än priset!
De är världens sötaste och roligaste när de springer omkring eller leker med något, men de skulle må bra av att bo någonstans där de fick lite mer uppmärksamhet.
Jag tror att åtminstone den ena är en hane då den har försökt att para sig med den andra, men ingen av dem är könstestade.
Det bästa skulle vara om de antingen kom till ett hem där det fanns flera dvärgpapegojor eller om de fick komma till varsitt hem där de kan få varsin partner, då de inte alltid kommer jättebra överens och alltså inte är ett par. Men de måste komma till ett hem med minst en annan dvärgpapegoja då de skulle må väldigt dåligt av att vara ensamma.
Den ena gojan (den som antagligen är en kille) är viltfärgad och den andra är "double dark green", alltså olivfärgad med något mer orange på huvudet.
De är inte tama, men väldigt roliga och sällskapliga. Gör du något spännande eller bjuder på hirs så har de inget emot att sitta på handen eller på huvudet. Så om du har möjlighet att ge dem mer tid än vad jag har haft så är det säkert inget problem att få dem tama då de fortfarande är ganska unga.
Den viltfärgade är född i juli förra året och den olivfärgade är något yngre.
Jag har även en bur som är lagom stor för två dvärgpapegojor, en liten bur som kan fungera som tillfällig bur och en transportbur som jag också vill sälja.
Jag skickar så klart även med en massa leksaker, matskålar och mat.
Kan du ge mina älsklingar ett bra hem? Maila mig och berätta lite om dig själv.
Vänliga hälsningar, Caroline
Vilka sötnosar!
Ett tips kan vara att skriva vart i landet de finns, och hur man kommer i kontakt med dig (om det nu är så att du inte är jätteaktiv här inne/råkar missa ett PM).
Lycka till! Håller tummarna för att dessa två finner ett bra hem.
Paulina
Hej,
Förlåt, jag tänkte att det stod i min profil, men det gör det ju inte =)
Jag bor i Stockholm och ni kan nå mig på mail: carso855@gmail.com.
Jag hoppas verkligen att någon kan ge mina sötnosar ett bra hem!
/Caroline
Betyder det att du brukar adoptera små gojor som behöver nya hem? Var bor du?
Jag tog hant om Moas gojor som annonserades ut här.Jag älskar dvärgisar! Det hänger på transporten bara.Jag bor i Järvsö,Hälsingland.
Varje litet liv är ett liv att vara rädd om.
Hmm… ja det var ju en bit. Synd, dina gojor ser ut att ha väldigt kul hemma hos dig=)
Ett tips är att kolla på djurtransport.ifokus. Ibland har man tur där och kan finna en passande skjuts =)
Paulina
Jag ska höra runt lite om någon ska till Stockholm fram och tillbaks.Vart i Sockholm bor du?Jag känner en kille som jobbar där nere och pendlar.
Jag bor i Fredhäll.
Oj,det hittar inte jag på min karta,vart är närmaste namn man känner igen,typ huddinge eller sollentuna ……..
#10 kungsholmen (?)
Mm det ligger i utkanten av Kungsholmen kan man säga.
Min son ska ner på kurs till Stockholm tors-fre.Men jag vet att han vägrar åka runt och leta ställen,det ska vara raka spåret hem när han är klar.Finns det en chans att transportera fåglarna dit han ska? Lämna ditt tel nr ringer jag upp.Eller maila mig
Nu är det för sent,han är på väg hem….
Hur går det att hitta hem åt dom?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hej! jag skulle vilja köpa den ena till min parakit<3
#16 Antagligen vill hon inte skilja dem åt eftersom de är vana vid varandra, men det är bara min gissning. Maila henne för att diskutera ev. köp som det står i annonsen ;)
Paulina
#0: Hej jag bor i kalmar jag behöver sällskap till min hon, skulle jättegärna velat ha dom, annars dör min hona som är ensam.